Maxime minimale

Uite una bună inspirată din realitate. Aștepți liniștit tramvaiul împreună cu nevastă-ta însărcinată și vine unu cu un bemve înmatriculat în Bulgaria, fără permis, pierde mașina de sub control, intră pe contrasens, se izbește de stația de tramvai și te face pilaf, și pe tine și pe nevastă-ta și pe copilul din ea. Trei dintr-o lovitură. Ba nu, patru, că moare și boul de la volan. Și ca să vezi ironia sorții, la zece metri mai încolo se afla strada renașterii. După o astfel de tragedie vine un creștin și zice – păi dacă nu au fost în pelerinaj la Medjugorje. (ÎPS Ateist)

*

Lumea e plină de oameni care procrează ca o măsură de precauție pentru o bătrânețe dificilă. (Un impotent)

*

Munca înobilează omul! Eu nu mă ghidezi după astfel de lozinci proletare. Tocmai de aceea sunt un parazit pentru o societate care are nevoie numai de oameni utili, oameni cu care să aibă ce face, oameni pe care să îi poată devora. Mă gândesc la Cronos cum își devora fii de frică să nu fie la rândul său devorat de către ei. Ce bine că nu sunt unul dintre fii, dar nici Cronos nu mă simt. (Marx și Engels vs Goya)

*

După ce în zadar am încercat să mă afirm pe plan artistic și profesional, căci am fost pe rând magician, muzician, scriitor, poet, critic literar, filozof, teolog, ba chiar și actor, mi-am descoperit o nouă vocație – animal de companie, dresat, pentru că îmi pun singur zgarda de gât. (Patrocle iubitul lui Ahile)

*

Cel mai bun instrument pentru poeții noștri contemporani e sapa! Că și ei au adus poezia în sapă de lemn. Vorbesc și eu ca opinia publică, nimic personal. (Poetu frustrat)

*

Sunt unii oameni care fug de plăcerile lumești tocmai în munți, și își spun pustnici. Dar de ce să te împotrivești? Mai bine îmbrățișează. (Mr. Satan)

*

Sunt fericit, astăzi mi-am definitivat discursul pentru nunta amicului meu. Sunt foarte mulțumit de el, scurt și la obiect. Dragă amice, tu ești dovada vie că poți să reușești în viață și cu un vocabular de 100 de cuvinte. Poți să îți întemeiezi o familie chiar dacă în copilărie ți-ai futut toate verișoarele. Poți să găsești o femeie din familie bună care să fie îndrăgostită de tine chiar dacă o înșeli sistematic. Poți să devi un om respectat în societate chiar dacă pentru tine respectul față de ceilalți a lăsat de fiecare dată de dorit. Casă de piatră omule. Tu ai reușit. (Spărgătoru de nunți)

*

Am unele amintiri de care nici un vreau să îmi aduc aminte. (Traumatizatu)

*

În zilele noastre nu mai e loc să te afirmi în niciun domeniu artistic, toate sunt supra populate, că e aproape imposibil să fii remarcat fără să nu faci ceva ieșit din comun, să șochezi. Cea mai bună soluție ar fi probabil să devi un criminal în serie și să faci din asta o artă, așa ca în tăcerea mieilor. Succesul e garantat. I-a gândaște-te, o poezie proastă e o poezie proastă orice ai face, dar o poezie proastă pusă lângă victima ta drept semn distinctiv, devine peste noapte literatură fantastică și subiect de film. (Hannibal Lecter)

*

Am stat zilele astea și m-am gândit, nu sunt într-o poziție deloc avantajoasă. Sunt cel mai tânăr membru al familiei, iar dacă natura va acționa cronologic, atunci eu voi fi ultimul din familia mea care voi muri. Mă întreb oare de mine cine va avea grijă la bătrânețe? Deja simt fiorul solitudinii. Cred că trebuie să mă gândesc mult mai serios la căsătorie și la procreare, nu că aș simți vreo înclinație către asta ci mai degrabă pentru a-mi asigura bătrânețile. În fond nu aș face decât să urmez pașii părinților mei, și ai bunicilor, și ai stră bunicilor, și ai stră stră bunicilor…pașii rațiunii de a fi ai întregii umanități. (Un familist convins)

*

Mă uit la bătrânii de pe stradă, sunt din ce în ce mai mulți, îi văd prin parcuri târându-și după ei povara vieții, cadavre ambulante și nimic mai mult. Simt repulsie, miros de stârv și naftalină. Nu e nimic demn în a fi bătrân. Bătrânețea e ce mai nenorocită boală. (Octogenaru)

*

Indiferent de cât de mult m-aș gândi că într-o zi voi muri, tot nu sunt capabil să conștientizez acest lucru. Și asta mă enervează la culme. Am în minte sentimentul veșniciei chiar dacă știu că e o himeră, iar în inimă am sentimentul iubirii, care e tot o himeră. Nu știu ce o să mă fac cu atâția monștrii. (Il Pensieroso)

*

Când începi să fii sincer cu tine vine furtuna. Când începi să fii sincer cu ceilalți vine uraganul. (The weather man)

*

Mi-am dat odată întâlnire cu o tipă de pe internet. Nu mai făcusem asta niciodată. Mi-a plăcut o propoziție din descrierea profilului ei – nu suport minciuna și oamenii falși. Mereu am avut o slăbiciune pentru astfel de truisme care, în mintea celor ce le folosesc, ar trebui să-i diferențieze de restul oamenilor, să îi facă speciali. Nu am putut să-i rezist, ea chiar era specială. După prima noastră întâlnire mi-a zis că mă iubește. I-am dat 10 lei și un pachet de gumă și am rugat-o frumos să nu mă mai caute niciodată. (Lover boy)

*

Dă-mi doamne și mie siguranța de sine a prostului. (Deșteptu)

*

Îți vine să te piși când vezi câte orgolii ai de mângâiat. (Viku Zenescu)

*

Știu că sunt de vina pentru tot ce mi s-a întâmplat, dar nu eu sunt de vină pentru mediul de căcat. (zmeu ninja)

*

Și când te gândești că unii dintre noi mai trăiesc doar din elan…parcă mi s-a cam dus și mie elanul. (Nihilistu)

 

Lasă un răspuns

