Polarități

Într-o zi de primăvară eu am tras concluzia

că noi, așa ignoranți cum suntem,

încercând cu disperare adevăruri să pătrundem,

nu cunoaștem realitatea și trăim doar cu iluzia.

.

Dar mă-ntreb cuprins de spaimă

ce-ar putea fi realitatea, ce-ar putea să fie viața

sau ce este gândul morții, cel ce ne fură speranța?

…întrebări fără răspunsuri, toate sunt o mare taină.

.

Nu, nu mai vreau să-mi plâng de milă,

știu c-adevărata viață stă ascunsă printre rânduri

tot la fel și adevărul ce se-nalță din străfunduri

…mă cuprinde iar delirul, plin de greață și de silă.

.

Hai, revino-ți în simțire, viața merită trăită,

câți n-au găsit fericirea în cele mai simple lucruri

…câți de altfel n-au pierdut-o scufundați în mii de gânduri

…uite-mi inima cum șade sus pe cruce pironită.

.

Pe tabla de șah a vieții timpul fuge ca nebunul

nu mai am nicio mutare, mi-am pierdut chiar și regina,

nu mai știu nimic de mine, oare cine poarta vina?

…rătăciți suntem cu toții, doar poetul știe drumul.

Lasă un răspuns

