Câteva remarci cu privire la publicul devorator de teatru

       Publicul român este un public prost și needucat, care nu are cultura spectacolelor în care se cere liniște și disciplină! Punct. Cel puțin publicul de teatru, unde credeam că se cere un anumit nivel de educație și de înțelegere, este în marea lui majoritate un public neavizat, o adunătură de cretini și imbecili care fac doar notă de prezență, o, și măcar de-ar face doar atât! Nu am fost la multe piese de teatru, poate că am avut eu ghinionul să dau numai peste tâmpiți, dar la ultima piesă la care am participat, Faust, la teatrul Logos, am fost pe punctul de a-i da un pumn în față unui spectator. Nu știu de ce mai vin la piese, dacă sunt total distrași de mediul ambiant, de telefoane, de vorbit cu prietena, de dat mesaje, etc. Stați acasă snobilor!

       Până acum nu am fost la nicio piesă de teatru în care să nu se întâmple ceva ne la locul lui. Imposibil să nu sune un telefon în mijlocul piesei, deși se specifică de n–ori la început să se închidă telefoanele. Asta cu telefoanele este deja un lait-motiv, nu are rost nici să te mai miri de acest lucru, a intrat în obișnuință să îți sune telefonul în mijlocul piesei. Ce o fi frate atât de complicat, ca pentru două ore din viața ta să ai telefonul închis? În paștele măsii de telefon! Eu pe ăștia care nu își închid telefonale la spectacole, și le mai și sună în timpul spectacolului, i-aș scoate afară din sală și i-aș bate cu vergile la fel cum îi bătea Caligula pe senatorii romani. Nu mai vorbesc de venitul la specatcol când ți se scoală ție. Dragă spectatorule, dacă piesa începe la 7, tu de ce pizda mătii vii la 7.20? Crezi că ești mai interesant? Fă prietene un efort să ajungi la timp, iar dacă ai întârziat fi cu bun simț și dute acasă, nu intra ca boul în sală, că și la școală, dacă ai trecut pe acolo, nici un profesor nu te lăsa să intrii în clasă dacă întârziai mai mult de 15 minute. Și apoi îți cauți bezmetic locul în sală…

       Da, vorbeam de Faust, a fost o piesă bună, dar un public de căcat. Au fost prezenți numai tineri, și de la ăștia chiar aveam pretenții, dar de unde. Un cretin care stătea la trei scaune de mine, la un moment dat se gândește el , așa cu mintea lui de vită încălțată să se joace cu sticla de apă pe care o avea în mână. Și începe să o strângă în mână, și să o apese cu degetele, scoțând un sunet care se auzea în toată sala. Mă uit odată la el, mă uit și a doua oară, mă uit și a treia oară, și abia atunci, după ce îi arunc o privire patrunzătoare (și chiar vroiam să îl întreb dacă este schizofrenic și nu a greșit cumva sala și locația) se uită și el la mine și își recunoaște prostia grosolană, și într-un final se oprește. De ce? Bă de ce să faci asta? Nu îți mai place piesa, stai în gâtu mătii pe scaun și așteaptă să se termine, sau culcă-te.

       Tot la Faust, căci la piesa asta numărul cretinilor pe metru pătrat a depășit orice limită, un idiot din fața mea cu iubita lui și mai idioată tot șoșoteau după fiecare replică a actorilor. Apoi în spate un alt cuplu, era deja în alt film, nici un fel de atenție la piesă, total distrași, tot timpul pupându-se, lingându-se, schimbând tandrețuri de parcă erau pe bancă în Cișmigiu. Mi-am spus în mintea mea, bă, cred că ăștia au greșit piesa, probabil că lor li s-a părut că Faust e nume de clovn, și piesa este o comedie spumoasă, numai bună de vizionat cu iubita. Apoi aud pe un altul, cum spune că el trebuie să plece dacă nu se termină în două ore piesa (deși dacă s-ar fii informat piesa nu se termina în doua ore niciodată ci in 160 de minute, adică în mai mult de două ore), pentru că are de luat niște puncte de cumpărături pe card, și dacă nu se duce azi le pierde. Adică nu înțeleg, omul a venit la piesă, știa că trebuie să plece în două ore, știa că piesa ține mai mult de două ore, dar a zis că poate are bulan, și termină oamenii mai repede…am înebunit! Cum dracu am eu norocul ăsta? Și Faust este o piesă complexă ,grea, trebuie să fii atent la replicile personajelor, la mișcările scenice, sunt multe personaje, multe dialoguri, limbajul nu este unul comun, deja la actul doi m-au pierdut, mai ales că nu am citit deloc Goethe.

       Și cireașa de pe tort, o tânără duduie, care se așezase în primul rând, trebuie să răspundă neapărat la telefon în timpul piesei, și iese afară, exact pe lângă personaje, căci teatrul Logos este făcut de așa natură încât spectatorii stau față în față și scena este la mijloc. Superb draga mea, nici nu se putea mai bine de atât, probabil ți-a luat foc casa și trebuia să suni la pompieri…A și încă ceva, piesa a avut și o pauză, dar o pauză nu înseamnă că acum poți să te duci să bei și o bere în oraș și să te întorci când vrea pula ta…pauză înseamnă 10-15 minute maxim, dar pentru spectatorii din sală, când au auzit de pauză au năvălit cu toții afară, și au revenit, evident, după ce începuse actul doi, deranjând pe toți ceilalți care au avut bunul simț să rămână în sală, sau să se întoarcă la timp, cât mai ales actorii…imbecilitate la cel mai înalt grad, ceva fin. Vai de capul nostru, suntem pierduți, mai bine stăm dracu acasă, mâncăm semințe și ne masturbăm cu ochii în lacrimi…


textul conține limbaj licențios

Lasă un răspuns

