Poeme nocturne

Dialog interior

.

Astăzi mi-am primit pedeapsa:

Îmi voi petrece restul vieții închis între gratii de ciocolată caldă,

voi dormi pe pat de lalele galbene,

și voi muncii la fabrica de purceluși de lapte.

Voi primii vizite doar din partea păsărilor călătoare,

iar coleg de celulă îmi va fi nimeni altul decât calul troian.

Voi fi păzit de o armată de rațe sălbatice,

care la prima mișcare greșită au ordin să tragă în mine cu raze de soare.

Nu știu cât timp voi sta închis în capul tău,

așa că m-am gândit să îmi aștern gândurile pe viermi de mătase.

Aștept un semn de la tine.

Cu drag al tău sine.

*

Dor

.

Ce dor îmi este de verdele lăcustelor din grâul tomnatic,

și de roșul sângelui de animal sacrificat în zi de sărbătoare,

dar și mai mult îmi este dor de părul tău violet,

care îți curgea în valuri pe umerii goi

fără ca ție să-ți pese că în urma ta se înecau licuricii.

Îmi este dor de albastrul cerului care,

precum o oglindă infintă, reflectă marea,

dar și mai dor îmi este de ochii tăi de pisică de mare,

gata oricând să străpungă inima vreunui muritor de rând

care a avut curajul să se aventureze în oceanul tău de sentimente.

Îmi este dor de galbenul soarelui care mă topea în zi de vară

precum ziua se topește în întuneric la lăsarea nopții,

dar și mai dor îmi este de trupul tău de mucenic creștin,

nebun într-a sa credință.

Vreau să ști că de fiecare dată

când îmi petrec răsăritul soarelui în grădina Edenului,

mi te imaginez în toată splendoarea ta de arhanghel decăzut,

și în acel moment întreaga natură capătă valențe dramatice.

Am ajuns să cred că tu chiar ești natura,

iar eu…eu nu sunt decât un fir de iarbă din câmpiile Elizee,

așteptându-și anotimpul pentru a revenii la viață.

*

Metaforă

.

Nu știu cum te-am întâlnit,

și nu-ți voi descifra niciodată misterul.

Poate că ai venit alunecând pe un vis,

sau poate că ai apărut așa deodată,

precum o explozie solară,

sau poate că tu ești Ideea

și mintea mea te-a creat

sub forma perfecțiunii absolute.

Dar ce îți pasă ție de toate astea,

tu ești fericită așa cum ești,

o metaforă.

Lasă un răspuns

