Poemele iubitei

Patru anotimpuri

.

Îți mai aduci aminte de noi iubito,

Eram amândoi atât de fericiți,

Mâncam mămăligă friptă pe plită

…eram niște zăpăciți.

.

Ieșeam iarna afară din casă

în tălpile goale,

Și alergam către singura rază

ruptă din soare.

.

Ne tăvăleam ca doi nebuni

în zăpada lăptoasă,

Și nu mai vroiam sub nici un chip

 să intrăm în casă.

.

Ne țineam de mână,

 încleștați fiind pe vecie,

și ne iubeam despuiați,

 toamna în vie.

.

Ne făceam una cu pământul,

una cu cerul, una cu gândul,

Și uitam că trebuie

 să ne săpăm mormântul.

.

Dar ne salvam în ultima clipită,

cu vara cea târziu sosită.

.

Noi nu știam iubito,

 că primăvara alerga

spre noi ca o nebună,

Iar când ne-am despărțit iubito,

se terminaseră anotimpurile,

și ne-am despărțit în glumă.



Eu/Tu

.

Eu teluric,

 Tu cosmică,

Eu în scoarța terestră,

Tu în stratosferă,

Eu din pământ,

Tu din stele,

Eu din sânge,

Tu din lapte,

Suntem atât de depărtați iubito

Si totuși atât de aproape.


A mea

.

Pot să te ating aici?

Am întrebat-o speriat,

Nici un răspuns din partea ei,

Stătea întinsă pe pat.

.

O priveam cu o poftă

atât de nebună,

Iar umărul ei dezgolit

părea făcut din praf de lună

.

Mirosul ei de flori în buchet,

Și părul pieptănat discret,

Pielea fină ca de catifea…

Atunci am știut că-i pot spune:

Iubito, ești a mea!


Alegoria iubitei

.

Dacă aș fi un împărat

și te-aș avea la curtea mea,

te-aș împărții cu toți prinții,

cu toți căpcăunii,

și cu toată natura dezlănțuită.

Te-aș lăsa să te pierzi

în orgii de lapte și miere,

în tot verdele naturii,

și oriunde ți-ar face plăcere.

Te-aș duce de mână

în locuri de nimeni știute,

unde să uiți cine ești

și care e sensul vieții.

Și te-aș lăsa să fii iubită

pe toți pereții de diamant ai lumii,

de către oricine,

chiar și de prea măritul Logos.

Iar eu nu aș face decât să te privesc

și să te contemplez,

ca pe o stea imperfectă,

căreia i-a fost zdrobit un colț,

pentru a devenii cometă.

Lasă un răspuns

