Viața nu se pierde, viața nu se câștigă, viața se transformă.

      Mă gândesc la tragedia de aseară. Mă întreb, cine sunt morții în toată povestea asta? Dacă ei sunt morți pentru noi, atunci și noi suntem morți pentru ei. Când un om moare, odată cu acel om moare întreg universul. Dacă eu nu mai exist, nici voi, cei din jurul meu, nu mai existați, pentru că moartea mea înseamnă moartea întregii umanități. De fiecare dată când un om moare, cu el moare o lume. Aseară nu au murit 27 de oameni, ci 7 miliarde…depinde doar din ce persepectivă privești. Tu te simți mai viu decât ei?

Moartea nu e un sfârșit absolut, pentru că omul aparține cosmosului, care n-ar putea să-și împlinească marea lege și să ajungă la deplinătatea ființării sale decât prin moartea indivizilor. Nimic nu piere în lume. (Seneca)

În îngrozitoarea deznădejde pe care o trăiești la spectacolul unei morți, ai sentimentul că ești păcălit – persoana iubită este aici și nu mai este. (F. Mauriac)

Așa ajungem cu toții la moarte în lumea asta. Fiecare luptă împotriva ei este pierdută dinainte. Frumusețea acestei lupte nu poate consta în deznodământul ei, ci numai în deminitatea actului în sine. De neînlăturat e numai definitivul. (Paul-Ludwig Landsberg)

https://www.youtube.com/watch?v=dsupC15N_YE

Un gând despre “Viața nu se pierde, viața nu se câștigă, viața se transformă.

  1. Foarte interesantă perspectiva ta.. Preocupată de moartea tinerilor acelora, am omis să privesc și din alt unghi. Unghiul lor infinit..
    Tragic! Tragic! Sunt fără cuvinte. În seara asta sau mâine trebuia să fiu în locul ăla.. Mergeam la fel ca ei la un concert.. Poate voi reuși să-mi găsesc puțină energie și resurse interioare să pot lega câteva cuvinte pe blog despre groaznicul incident. Poate mâine.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

