frânturi

  • Orice alt lucru în afara faptului de a te mira și contempla viața, nu are practic nici un sens.

  • Eu nu pot să scriu filozofie sistematică, adică în sistem. Îmi e mai simplu să scriu maxime, aforisme, sau idei izolate, așa, precum Țuțea sau Cioran. Cioran a scris decât o singură carte! Doar editurile sunt cele care i-au făcut-o părticele mai mici. Dacă iei prima carte a lui Cioran și le citești pe toate până la ultima, vei vedea că toate spun același lucru. Filozofia lui e lineară. Lipsa de sens a vieții îi este și cruce și altar.

  • Eu nu citesc filozofie fără un creion în mână. Eu în cărțile de filozofie caut idei, și când le găsesc le subliniez, ca mai apoi să la transcriu pe hârtie, ca în final să mă mir de ce am făcut, și de cât eram de plictisit. Omul nu se luptă cu balauri, îngeri sau diavoli, cu înfometarea sau cu natura, nu, el se luptă cu plictiseala. Acesta este cel mai mare dușman al omului. În viziunea lui Cioran, bibliotecile nu sunt altceva decât monumente de plictiseală.

  • Eu nu pot sa scriu în manieră filozofică decât atunci când mă doare ceva. Cred că așa scria și Emil.

  • Cineva mi-a spus mai demult – tu ar trebui să scri o carte. Despre ce să scriu m-am întrebat, și încă mă mai întreb. Eu nu pot să scriu cărți, pentru că eu scriu pe cărți.

  • Pe unele femei le-am iubit, iar alții le-au futut.

  • Am și eu aere de intelectual, dar aerul ăsta de intelectual este lipsit de oxigen, și câteodată mă ia amețeala.

  • Din păcate pentru mine biserica și-a pierdut orice fel de misticism și spiritualitate. Am avut odată această stare de gol, de nimicnicie când mă aflam în biserică, și de atunci am rămas neschimbat. Pentru mine biserica și Dumnezeu nu mai reprezintă de mult o soluție.

  • Prea multă contradicție în lumea asta. Toată viața m-am temut de două lucruri – de contradicțiile vieții și de lucrurile care se repetă.

  • Eu vreau să experimentez și să trăiesc viața pe verticală nu pe orizontală!

  • Dacă vrei să te apuci de o activitate, gândește-te dacă acea activitate îți aduce un beneficiu pe termen nedefinit. Dacă te sadisface doar pe moment sau pentru scurt timp, atunci nu merită osteneala.

  • Omul trebuie să caute în viață lucrurile nepieritoare.

  • Jos cu morala! Sus cu instinctul animalic! Dezlănțuiț-vă, ieșiți de sub dogme! Eu sunt ciocanul, eu sunt Zarahustra și am venit să vă eliberez! Asta spune Nietzsche.

  • Deși Biblia ar avea drept scop întărirea credinței, la mine a avut efectul invers. Pe mine m-a îndepărtat pentru totdeauna de credință.

  • Când citești Vechiul Testament nu te aștepți să dai peste un Dumnezeu zelos care comandă masacre în masă. Dacă acesta este Dumnezeul creștinilor, eu nu mă mai consider creștin.

  • Am încercat să devin o persoană spirituală, m-am îndreptat către misticism, dar am observat că nu e nimic acolo, decât un hău cât o gaură neagră.

  • Fugi de cei care îți oferă înțelepciune contra cost

  • Sunt acuzat de familie că nu îmi petrec timpul așa cum ar trebuii, că nu ies și că nu socializez, că nu încerc diverse lucruri și că nu mă implic în diferite activități. Eu nu am nevoie să fac și să încerc multe lucruri pentru a îmi da seama că toate sunt lipsite de vreun rost. Îmi e de ajuns să întâlnesc câteva persoane pentru a-mi face o părere definitivă asupra întregii omeniri.

  • Sunt scârbit de regnul animal – aș fi preferat să fi fost o plantă. Cred că budiștii, adepți ai reîncarnării în plante și animale, consideră o evoluție dacă se reîncarnează în plante.

  • Existența morții anulează orice sens al vieții.

  • Suntem prea mulți pentru a ne mai jelii morții.

  • În ceea ce privește înțelepciunea, nu mă consider mai înțelept decât un câine.

  • Eu nu scriu, eu vomit cuvinte.

Lasă un răspuns

