Secretul lui Bachus

Cred că sunt puțini cei care nu au văzut filmul Secretul lui Bachus, în regia lui Geo Saizescu. După părerea mea un film excelent, o capodoperă a cinematografiei românești din perioada comunistă. Deși la suprafață este o comedie spumoasă, ea prezintă defapt degradarea morală a societății, șmecheriile și combinațiile de toate zilele, furtul ridicat la rang de artă de către niște neoameni, de către niște paraziți care prin astfel de metode se ridică deasupra statutului pe care îl merită. Odată ajunși în păturile înalte ale societății, sfidează întreaga opinie publică. Asemănarea este izbitoare cu ceea ce se întâmplă în zilele noastre, zi de zi. Monologul lui Emil Hossu din finalul filmului, mi-a rămas întipărit adânc în memorie, și am simțit nevoia să îl redau aici (recunosc că l-am învățat pe de rost).

 Am privit destul! Nu cred că existați, sunteți neverosimili, și totuși iată-vă: scursori, viermi, șobolani, neoameni! Poporul muncește din greu ca să dea țării ăsteia locul pe care îl merită în lume, și voi, un grup de paraziți, batjocorind încrederea societății… v-ați pierdut înfățișarea de oameni! Nu vă puteți vedea. Ei bine o să fac eu să vă vadă lumea, așa cum arătați, așa cum sunteți, lepădăturilor! În numele celor care muncesc, trudesc cinstit, în numele celor care acceptă sacrificiile necesare, în numele dreptății!

PS. scena monologului am postat-o și pe youtube – https://www.youtube.com/watch?v=crusUNfvq40

Un gând despre “Secretul lui Bachus

Lasă un răspuns

