Acum 82 de ani se năștea apologetul poeziei libere, Nichita Stănescu

Nichita Stănescu spunea că moartea nu există, pentru că nu are sine. Dar viața există? Păi există, spun eu, pentru că eu am conștiință de propiul meu sine. Faptul că trăiesc viața înseamnă că sunt conștient de sinele meu și de sinele vieții. Sunt conștient de ea, de viață. Faptul că gândesc viața, faptul că o contemplez, înseamnă că o trăiesc, înseamnă că sunt conștient de ea și de mine, o simt. Moartea în schimb, o pot contempla dar nu o pot trăi, nu o simt. Viața ca să aibă sine trebuie să fie trăită, moartea nu poate fi trăită, deci nu are sine. Moartea nu poate fi decât murită, nu trăită. Viața nu poate fi decăt viețuită, deci trăită.

Hai să ne trăim viața,

Hai să ne murim moartea!

La mulți ani Nichita!

nichita-stanescu-ghimpele1

Lasă un răspuns

